In no way do I claim to be a poet. Art was always just a way to bring my insides out, and my poems are nothing more but pieces of me. My inner artist that aches for a response asks that I share this blog with people, but my nature of a perfectionist demands that I don't. If you stumble upon this, I appreciate constructive criticism. Remember, though: perhaps you can't see beyond ruins to the building that once was, so you can comment on its architecture. Perhaps, you take a look inside. This is a communion, after all.

Tuesday, May 22, 2012

Καλύτερα έτσι.

Moυ άφησες μια κούτα πράγματα:
εισητήρια από και προς αεροδρόμιο,
τσαλακωμένα περιτυλίγματα σοκολάτας,
μηνύματα απεριόριστης ευγνωμοσύνης
και όλες μου τις αναμνήσεις
με μπλαβισμένα βλέφαρα και ματωμένα χείλη.
Τα κρατάω γιατί ξεχνάω εύκολα.
Μια κούτα είναι μόνο, μία χαζή κούτα.
Την βόλεψα, εκεί,
-μαζί με τις άλλες-
στο κενό που έμεινε
όταν σε έβγαλα από μέσα μου.
Καλύτερα απ'το να έμενε κενό, νομίζω.
Το κενό θυμίζει την απουσία,
και η απουσία είναι παραπλανητική.
Αναρωτιέμαι αν κράτησες τίποτα δικό μου,
αν και ξέρω, με όλη την σαβούρα
πού να χωρέσω εγώ!

No comments: